måndag 7 november 2011

Konvoluttkort!

Hejsan!

Det är mysigt och tända ljus här hemma. Jag bor när en kyrkogård, det var så fint med alla dessa ljus som lyste när det var mörkt. Och en tid att minnas de som har gått före.

Jag gjorde ett konvoluttkort som det heter på norska för scrapbookeriet. Mycket enkel att göra, det är som vika en loppa som man gjorde i skolan. perfekt att stoppa i presentkort, pengar m.m.

Jag använde ett cardstock och brunt mönstrade papper. För få ihop kuvertet som använde jag lim Scarppy glue och tjep. Spetsen har jag stansad ut med min Martha Stewart. Blommor hade jag hemma, fjäril kommer också från Martha. Så har jag använt brads och pearl maker. Och ett brunt sammets band. Och brads

Jag skärde till cardstock som passade till kuvertet. Kugghjulen är från Tim Holtzs dies, stämpel, pearl dabbers och svart band hade jag hade jag hemma.


Skärde till ett Cardstock som passar baksidan och stämplade min personliga stämpel med svart dyna.

Ha det gott där ute
Kram Liselott:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar