söndag 21 augusti 2011

Mitt första DT-kort!

Hej på er!!

Har gjort ett DT-kort för Scrapbookeriet. Riktigt kul att komma med i DT-gänget. Jag har gjort ett klassik stafflikort i orange, det blev en härlig färg på kortet. Cardstocken är ett ljus gult och det mönstrade pappret kommer från kaisercraft. Denna gång har jag försökt att låta bli att chalka kanterna utan på vissa papper har ritad små streck.


Har använt bildmålarens fina stämpel, Little winged friends – Together, som jag har färglagt med mina pennor. Fjärilstämplen hade jag hemma i mina gömmor.

Som dekorationer har jag använt blommor, punchinella, band, tags och en klädnypa. Och har skrivit grattis med min dynamo. Jag har använt lite glitterlim på nallebjörnens vinge. Inne i kortet har jag har använt vit cardstock med 3D kuddar, som jag hittade bland spillpapper. Där kan man skriva någon hälsning:)

Ett litet tips för få fina snurror, använd pinnen som blomman sitter på och snurra på någon smal grej så blir fin dekoration på kort, alster och layouter.

Ha det riktigt gott
Liselott :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar