måndag 2 januari 2012

En liten fågel...!

Hej!

God fortsättning på det nya året 2012. Hoppas ni har haft en fin jul och nyår.
Jag har scrapat ihop ett tältkort med en fågel i bur. Det blev lite vårkänsla över kortet.


Jag använde ett grönt cardstock och mönstrade papper från Bo Bunny. Och en slags swirl och brads.
Och liten tags och vit organzaband. Stämpel hade jag hemma. Fågeln målade jag med mina tombow pennor och lite färg. Jag chalkade alla kanter med stämpeldyna med färgen brons.



Röd och vita blommor och har använt lite liquid pearl på blommorna, som jag hade hemma, en fågel i en bur kommer från Tom Holtz dies. Och ett gönt band med blad som jag har pillat genom hålen på buren och lite på gallret.


Här ser ni hur jag limmat dit pappret.


Har satt ditt en liten vit cardstock som man kan skriva en hälsning.
Jag använde tejp och lim.


Hur jag gjorde kortet:
1 st Cardstock 14x28 cm (Biga i mitten, 14 cm från ena kanten)
2 st Mönstrade papper 13,5x13,5 cm
1 st Cardstock 6x14 cm (Biga 1 cm från kanten på varje sida, Och sen i mitten 3 cm från ena kanten)

Gör så här:
Jag stansade ut en scallop med en dies och både cardstock och mönstrade pappret för att det skulle bli jämt och i mitten.
Limma eller tejpa fast mönstrade på cardstocken.

Vik den lilla biten som ett dragspel. Mitten delen pekar uppåt. De andra två kan peka neråt eller uppåt. Beror hur man vill ha det. Limma sedan ihop med kortet på insidan.

Fråga om ni undrar något.




Ha det gott!
Kram Liselott:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar