fredag 20 januari 2012

Ett ljus..!

Hej!

Här hemma är lite vit på marken, kul med lite snö. Håller på att skriva på mitt CV och personligt brev, lite knepigt är det allt så att det blir bra. Jag hade en scrapträff igår och jag fick äran o bestämma vad vi skulle göra. Det blev att altra på ett blockljus. Riktig kul att altra och det blir så fint:)




Det bästa är att köpa ett vit ljus, om det ska vara ett färgat ljus så ska det vara färgat i hela ljuset för bästa restultat. Är det färgat bara på ytan så kan det vita komma fram.

Man tar sönder en servett så att man får ett lager. Jag valde en fågel stämpel från Tim Holtz. Sen stämplar man på servetten. Det är bara sätta dit där man vill ha den. Klippt till ett bakplåtspapper för skydd och nu tar man till en embossingfön för att smälta in det man har stämplat. Man ser tydligt när det smälter.
Sen är de bara att dekorera ljuset. Jag har dekorerat med blommor som jag stansade ut av ett spillpapper, pins och ett snöre. Visst blir det fint.

Ha det gott
Kram Lisen:)

1 kommentar:

  1. Vad pysslig och kreativ du är Liselott! Jättefina saker du har gjort.

    Jennie

    SvaraRadera